donderdag 17 oktober 2013

Mijn eerste weken in de stageschool

Enkele weken geleden ben ik voor de eerste keer in de Vrije basisschool 't Biekorfje binnengestapt. Ik ontmoette heel wat interessante leerkrachten waar ik zeker en vast nog heel wat kan van leren. Na de doorschuif doorheen de verschillende klassen ben ik dan uiteindelijk terechtgekomen in mijn vaste klas: 4B.



In het begin was alles nog wat onwennig. Door de vele opdrachten die wij vanuit de hogeschool kregen, hadden we weinig tijd om onze klas te leren kennen. Gelukkig mochten we dan uiteindelijk beginnen met participerend observeren. Ik kreeg meteen een inzicht in de klas. En ik moet toegeven: deze klas ligt me wel. De leerlingen zijn gedreven, werken goed mee en discussies zijn er weinig tot niet terug te vinden. Deze klas is in staat om zelfstandig aan het werk te gaan. 

Ook mijn mentor is een fijn persoon. Ik kan er terecht met al mijn vragen, voor om het even wat. Het is enorm leuk om een klas met enthousiaste leerlingen, maar vooral met een interessante juf te kunnen binnenstappen. Deze juf is zeker een bron van inspiratie.

Juf Ine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten