woensdag 16 maart 2016

3 dagen ver...

Het is al vrij druk geweest, maar na 3 dagen heb ik toch even de tijd gevonden om een berichtje op deze blog te plaatsen. De stage in het buitengewoon is al drie dagen aan de gang en wat een aanpassing is dit in vergelijking met het regulier onderwijs. Ik ben ontzettend blij dat ik de kans gegrepen heb om kennis te maken met het reilen en zeilen van het buitengewoon onderwijs.

Ik merkte hier hoe belangrijk het is om zoveel mogelijk concreet materiaal bij te hebben. Ik denk dan aan tafelkaarten, didactische spelletjes, getallenlijnen waar ze kunnen op schrijven, maar bijvoorbeeld ook de krijtbordjes waar elke leerling eens kan mee werken. Zeker niet te onderschatten hoeveel werk er in de voorbereiding komt.

In MO4A zijn we maandag gestart met het thema "de Aarde in gevaar," waar we de problemen van onze planeet blootleggen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan het broeikaseffect (de jas die de Aarde draagt) of de energiebronnen die we te vaak gebruiken. Aan de hand van heel wat verschillende opdrachten, pakten we dit onderwerp aan.

Ik hoor de leerlingen af en toe fluisteren dat we veel doen, maar ook leuke dingen doen in de klas. En daar ben ik blij om.

Hopelijk kan ik ook nog een leerling strikken die het ziet zitten om een bericht op mijn blog te posten.

Tot binnenkort!

Juf Ine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten