zondag 13 maart 2016

Een nieuwe uitdaging

We zitten in de laatste rechte lijn naar ons diploma. Als afstudeermodule koos ik er voor om kennis te maken met het buitengewoon onderwijs. De reden hiervoor is de invoering van het M-decreet. Stel dat ik een later een leerling in mijn klas heb die de overstap maakte naar het regulier onderwijs, wil ik hem of haar zo goed mogelijk kunnen begeleiden en de leerling bieden wat het nodig heeft. 

Dan konden we op zoek gaan naar een school. Ik wist al vrij snel dat ik wilde werken met het type basisaanbod (het vroegere type 1 en 8). Op die manier kwam ik dus terecht bij een school dicht bij mijn woonplaats: Mijn Oogappel. Ik werd er meteen goed ontvangen en al snel was mijn stageplaats in kannen en kruiken. 

Na nieuwjaar konden we dan eindelijk kennismaken met de nieuwe leerlingen. Ze waren meteen superlief voor mij en toonden af en toe ook hun lesmateriaal. Enkele observatiedagen vlogen voorbij. Morgen, 14 maart '16, is het dan eindelijk zo ver: de stage begint. Een spannend moment, een spannende uitdaging. 

Blijf zeker een kijkje nemen op deze blog want op tijd en stond zal er zeker een aanvulling gebeuren. 

Juf Ine 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten