zaterdag 16 november 2013

Tussendoortjestip

Mijn eerste oefenmomenten zitten er op. Het was hard werken, maar ik ben best tevreden.
Waar de leerlingen zeer tevreden over waren, zijn de tussendoortjes. Die werden met open armen onthaald.

Mijn allereerste tussendoortje was een schot in de roos: HOGER - LAGER.
Alle leerlingen kregen een speelkaart die ze omgekeerd op hun bank moesten laten liggen. Ik nam de eerste kaart uit de doos die ik bij had. Dit was een 7. Ik richtte mij tot de eerste leerling. Die moest raden of zijn kaart hoger of lager zou zijn dan 7. De leerling daarna moest op zijn beurt hetzelfde doen. Was zijn of haar kaart hoger of lager dan de kaart die de persoon voor hem had?

Je kon de opluchting horen toen ze juist gegokt hadden. 

Meer hoefde een tussendoortje niet te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten